heza
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
heza

www,heza.ahlamontada.com

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

هل تفقد الثقه بنفسك احيانا

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
حبيبتى ماتت
عضو جامد
عضو جامد

هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Empty
مُساهمةموضوع: هل تفقد الثقه بنفسك احيانا   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالخميس ديسمبر 27, 2007 10:47 pm

هل يأتى عليك لحظه وتفقد الثقه فى نفسك ؟ هل تشعر احيانا انك اقل من الاخرين ...؟ ترى ما سبب ذلك .... هل هو عامل نفسى ....... هل هى مجرد لحظات تحدث عندما يمر الانسان بظروف معينه ...... ام انها موجوده بأشخاص وغير موجوده بأخرين..... احيانا تفقد الثقه نظرا لفقدانك شىء ما وتشعر انك لا تستطيع ايجاد مثله او لانك لا تضمن ان الشىء الجيد الذى سوف تجده هل سيرضى بك ... هل مظهرك مناسب ..... هل شكلك مناسب ..... ام سيرفضك ........ واعتقد ان السلبيه الكبرى فى فقدان الثقه بالنفس هى انه بسببها قد تفقد فرص متاحه لك ...... مثلا وكمثال ليس اكثر عندما يعجب شاب بفتاة ولكنه يخاف ان يذهب ليكلمها لانه اجمل منه ولن ترضى به ... مع العلم انه من الممكن ان يكون هو فى مظهرة اجمل منها .... ولكنه هنا انه فقدان الثقه بالنفس
http://www.amrdiabworld.com
egyptian
Admin
Admin
egyptian

مُساهمةموضوع: رد: هل تفقد الثقه بنفسك احيانا   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالجمعة ديسمبر 28, 2007 2:30 am

بصراحة يااسلام عمرى مافقدت الثقة فى نفسي فى حاجة انا اقدر اعملها او بمعنى اصح حاجة بشرية اقدر اكتسبها واتعلمها لكن برده فيه عوامل كتير زى ماقلت الشكل ممكن يأثر نسبيا على ثقتك بنفسك
https://heza.ahlamontada.com
وحدانية
عضو شغال
عضو شغال
وحدانية

مُساهمةموضوع: رد: هل تفقد الثقه بنفسك احيانا   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالجمعة ديسمبر 28, 2007 10:34 am

انا عن نفسي ساعات ثقتي بتقل في نفسي بس لما ابقي تعبت اوي في حاجة ومش بتحصل زي المذاكرة مثلا ساعاتها بحس اني مش واثقة في نفسي وقدراتي بس بعدها برجع ثقتي ازيد من الأول اني اقدر اعدي واخرج من الموضوع ده
يارب تكون فهمت قصدي
ومرسي علي التوبيك بتاعك يا اسلام ومستنين كمان
حبيبتى ماتت
عضو جامد
عضو جامد

مُساهمةموضوع: رد: هل تفقد الثقه بنفسك احيانا   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالجمعة ديسمبر 28, 2007 2:52 pm

اولا ميرسى لردودكم الجميله والواقعيه فى نفس الوقت ... انا عارف ان فقدان الثقه بالنفس بتيجى وبتروح مش مستمرة ... اعتقد انها عمليه ظرفيه او مؤقته ... بس شعورها بيكون صعب ... خصوصا مثلا محمد بيقول ان ممكن فقدان الثقه بيجى بعد ما تحاول فى حاجه وتغلب معاها ...لا انا بقول انه ممكن يجى عن حاجه انت اصلا لسه مش حاولت فيها ودا بسبب انك شايف انها مستحيله
smsm
عضو شغال
عضو شغال

مُساهمةموضوع: فقدان الثقه   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالأحد ديسمبر 30, 2007 10:15 pm

الموضوع ده جميل اوى يا سولوم ويمكن انا حساه ااااااااااااااااااااااااااااااوى عشان انا دايما معنديش ثقه فى نفسى
معرفش ليه يعنى مش ليها سبب محدد ليها اسباب كتير واهم سبب هو شخصيه الانسان لان بناء شخصيه الانسان مهم جدا
وانا ممكن تكون فى حاجات كتير حوليه اثرت على شخصيتى او خليتها شبه منعدمه انا الموضوع ده بيتعبنى اوى
والله وكتير بيخلينى منعزله عن الناس ومش بحب اعد مع حد فقدان الثقه ده مشكله كبيره اوى والله متعرفش حد يرجعلى ثقتى فى نفسى
وليك الحلاوه ياللله زى بعضه عشان خاطرى يا اسلام santa هااااااااااااااااااااااابى نيو يير santa يا اسلام باشا ويارب تكون سنه سعيده عليك وعلى العالم كله انشاء الله
حبيبتى ماتت
عضو جامد
عضو جامد

مُساهمةموضوع: رد: هل تفقد الثقه بنفسك احيانا   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالأحد ديسمبر 30, 2007 11:06 pm

ايه يا سمسم الكلام دا بقى انتى اللى عاوزانى انا ارجعلك ثقتك؟ طب احنا نقول اللى عندنا ونسيب الناس تحكم؟ لما تبقى فى شخصيه روحها جميله كده وحلوة كده وكلها طيبه وادب واخلاق ...وكمان هيا اللى بتزودلى ثقتى انا شخصيا بالذمه دى تبقى عاوزة مساعدة ؟والنبى تردو عليا
smsm
عضو شغال
عضو شغال

مُساهمةموضوع: الثقه بالنفس   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالإثنين ديسمبر 31, 2007 12:45 am

[/b][b]ميرسى اوى يا اسلاااااااااااام انت والله انسان محترم وجميل اوى وانت مش محتاج من اى حد انه يديلك ثقه فى نفسك انت انسان جميل وحساس ومحترم بس والله اللى انا فيه ده مش بايدى بس بعد اللى انت قولته انا ثقتى فى نفسى بقيت مليون فى الميه ميرسى يا اسلام والله انت اخ عزيز اوى على قلبى وغالى عندى اااااااااااااااوى والله bounce
حبيبتى ماتت
عضو جامد
عضو جامد

مُساهمةموضوع: رد: هل تفقد الثقه بنفسك احيانا   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالأربعاء يناير 02, 2008 6:33 pm

لا ميرسى على واجب يا اجمل سمسم فى الدنيا وبعدين انا مش قلت غير الحقيقه ...وربنا يقدرنى واقدر افرحك على طول .........
وحدانية
عضو شغال
عضو شغال
وحدانية

مُساهمةموضوع: رد: هل تفقد الثقه بنفسك احيانا   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالخميس يناير 03, 2008 11:46 am

ايه يا عم اسلام هنقضيها مجاملات ولا ايه Razz Razz Razz
حبيبتى ماتت
عضو جامد
عضو جامد

مُساهمةموضوع: رد: هل تفقد الثقه بنفسك احيانا   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالخميس يناير 03, 2008 3:21 pm

والله يا بسنت والله ........ ولا مجاملات ولا حاجه ...ربنا يعلم انتو ايه عندى ...بجد والله مش سمسم بس ...كلكم والله ...انا مش عندى اصحاب كتير ...وانتم مش اصحابى انتو اخواتى
همسة
عضو جامد
عضو جامد

مُساهمةموضوع: رد: هل تفقد الثقه بنفسك احيانا   هل تفقد الثقه بنفسك احيانا Icon_minitimeالثلاثاء يناير 15, 2008 3:15 pm

الثقه دي شيئ مهم جدددددددددددددددا بالنسبه للانسان واذا فقد ثقتك فأذن فقد نفسك ...................

هل تفقد الثقه بنفسك احيانا
صفحة 1 من اصل 1